a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole.
\r\nb) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
\r\nObsah kurzu:
Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci.
\r\nDiagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb.
\r\nVzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
\r\nMotivování žáků ve škole a v rodině.
\r\nPostoje žáků k jednotlivým předmětům.
\r\nPřekonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti).
\r\nStrach a nuda ve škole.
\r\nMotivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce \"Původce - Pěšák\" , volní trénink.)
\r\nAutodiagnostika učitele v motivační oblasti.
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\nCourse goal:
a) To help the students with establishing more complex teaching schemes, which will help them to increase the comprehensibility their teaching.
b) Provide inspiration for the students using concrete methods, procedures or interventions for the premediated work with motivation in school.
\r\nSynopsis of the course:
\r\nMotivation disposities and motivation processes. Internal and external sources of motivation.
\r\nMotivation for learning. Influence of motivation to the learning process and its results. Short term and long term strategies that influence the motivation for learning.
\r\nDiagnostics and development of cognitive, achievement and social needs.
\r\nEducation self-regulation. Perspective orientation.
\r\nMotivating pupils in school and in the family.
\r\nPupils approach to individual subjects.
\r\nSurpass the crises in the motivation for learning (causes of pupils unmotivation).
\r\nAnxiety and boredom at school.
\r\nMotivation training (Achievement motivation programmes, concept ?Originator - Footman\" , will training.)
\r\nTeachers self-diagnostics in the area of motivation.
\r\n","inLanguage":"en"}]}
Cíl kurzu: a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
Obsah kurzu: Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci.
Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb.
Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
Motivování žáků ve škole a v rodině.
Postoje žáků k jednotlivým předmětům.
Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti).
Strach a nuda ve škole.
Motivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce "Původce - Pěšák" , volní trénink.)
Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
Anotace: Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
Obsah kursu: motivační dispozice a motivační procesy, diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb, vzdělávací autoregulace, perspektivní orientace, motivační a volní výcvik, diagnostické a copingové strategie