1, Úvod do problematiky - rizikové a problémové chování v kontextu pedagogické práce. 2, Definování základních pojmů v oblasti rizikového chování 3, Mutlifaktoriální etiologie rizikového chování - systemický přístup 4, Reflexe příčin a dopadů rizikového chování žáků a studentů - rizikové a protektivní faktory 5, Představení hlavních oblastí rizikového chování v kontextu školy a jejich projevy 6, Prevence rizikového chování a její formy, úrovně 7, Efektivita primární prevence , evaluace preventivních programů 8, Legislativní podpora v oblasti rizikového chování 9, Možnosti i limity intervence pedagoga v oblasti řešení projevů rizikového chování 10, Spolupráce školy se sítí dalších organizací - státního i neziskového sektoru 11, Příklady dobré praxe v oblasti prevence rizikového chování 12, Diskuze, dotazy, modelové situace
The aim of the course is to support the development of professional competences, knowledge, skills of future teachers in the area of specific primary prevention of risk behavior so that students can use them effectively in their subsequent pedagogical work with individuals and with the classroom. Course participants will be able to identify the causes and main manifestations of individual areas of risk behavior, will be able to propose preventive measures to support the minimization of manifestations of risk behavior, they will be able to orientate themselves in effective preventive programs of risk behavior