Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
ONPP1424

Sylabus

Aktivity:

- pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory - reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky - besedy se zástupci vedení školy - analýza školní dokumentace - rozhovory s vyučujícími školy a žáky - podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity - zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe

Tematické okruhy:

" Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. " Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. " Vzájemné vztahy učitelů a žáků " Práce učitele s učivem. " Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. " Projektování na různých úrovních práce učitele. " Hodnocení žáka. " Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím

Anotace

Předmět seznámí studenty s učitelskou profesí a náplní práce učitele v celkovém kontextu chodu školy. Zaměří se na interakci učitele a žáka ve výchovně vzdělávacím procesu z pohledu pedagogického i psychologického i souvisejícími nevýukovými činnostmi.

V rámci doprovodných seminářů budou teoreticky reflektovány aspekty výuky a tuto reflexi uplatní studenti při plnění úkolů v portfoliu dle zadání.