V předmětu budou probírána a diskutována následující témata:
Uvedení do problematiky inkluzivního vzdělávání: videoprojekce, diskurz inkluzivní pedagogiky, zadání seminárního úkolu
Práce s heterogenitou třídy a pojetí diverzity žáků v inkluzivním vzdělávání, inkluzivní design výuky
Katalogy podpůrných opatření v novém systému podpory žáků v inkluzivní škole, legislativní úprava vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření
Praktické možnosti aplikace formativního hodnocení, možnosti sebehodnocení chování žáků s ADHD, pedagogická diagnostika, hodnocení individuálního pokroku žáků
Metakognitivní strategie, teorie učebních a kognitivních stylů v inkluzivním vzdělávání, udělení zápočtů
Vybrané aspekty heterogenity třídy (zážitkové aktivity zaměřené na porozumění individuálním potřebám a odlišnostem, diferenciace cílů vzdělávání v kontextu každodenní výuky
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.