Vymezení etiky, morálky, morálních vztahů a morálního vědomí. Typologie etik.
Paradox základní etické otázky, zdroje a řešení. Otázka zdůvodnění morálky.
Teorie vývoje morálního vědomí. Novodobé badatelské směry v etice.
Metaetiky. Deontika, deontologie a jejich využití v profesních etikách. problém manipulace v komunikaci a argumentaci.
Profesní etiky a etické kodexy. Profesní etika učitelská, kasuistiky a případové studie z učitelské praxe.
Kurz je zaměřen především na způsob zvnitřňování a implementaci etických fenoménů do habituálních etických postojů budoucích učitelů etiky, jak učit etiku? Důraz na sókratické tázání, na diarchii mezi legalitou a legitimností, na bezprostřední vhledy do nepředmětných celků, jež jsou patočkovským založením etiky a asymetrické zodpovědnosti za celek v lévinasovském smyslu. Žijeme v planetární době, etika musí odpovídat na otázky celku, jenž nemůže být popisován jako statický předmět. Důraz na nutnost bytostného tázání , z něhož se rodí etické normy jako gadamerovské porozumění.
Problém je odpovědí, na nějž student hledá otázky. Dialog jako základ pro etické poznání.
Planetární charakter etiky, nevystačíme s deskripcí pouhých teoretických etických pojmů jako tomu bylo v minulosti