1. Verbální komunikace - její obsahová a formální stránka ( vlastnosti hlasu, artikulace, tempo, melodie řeči)
2. Charakteristika prostředků neverbální komunikace( mimika, proxemika, fyzický postoj, přímý dotek, gestikulace, pohledy, úprava zevnějšku);
3. Faktory ovlivňující podobu a kvalitu komunikace;
4. Komunikační bariery;
5. Funkční využití prvků neverbální komunikace;
6. Vedení diskuse;
7. Zjišťovací rozhovor s klienty různého věku, pohlaví, sociálního postavení aj.;
8. Komunikace s využitím technických zařízení.
Předmět sociální a pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu, k představě o metodách a technikách zejména pedagogické komunikace. Student si sám na sobě vyzkouší, k jakým chybám dochází při vnímání žáka učitelem, vyzkouší si, jak kontrolovat své nonverbální chování, jak číst nonverbální chování z reakcí žáků, jak pracovat se svým hlasem před žáky během výuky, jak si sestavit proslov na různá témata, jak organizovat a účastnit se různých forem dialogu, jak by pomocí vědomého využití technik sociální komunikace mohl žáka motivovat, udržet jeho pozornost a vést ho k efektivnímu učení se.