Předmět se opírá o stoprocentní zvládnutí učiva matematiky ZŠ. Okruhy:
1) Úvod do logiky a logického myšlení; řešení problémů; práce s informací.
2) Pojmotvorný proces; matematické pojmy – vznik v historii; rozvíjení matematických pojmů – podmínky (pojmy číslo; geometrický útvar 2D a 3D); modely a reprezentace pojmů; komunikace v matematice (slovní i grafická včetně obrazové); čára a její role.
3) Úvod do metod řešení problémů (uvažování, usuzování, přiřazování, porovnávání, určování počtu, výběr, vylučování, strom řešení, poměřování, měření, odhad a ověření).
4) Zobrazení v geometrii 2D a 3D (shodná i podobná); shodná rozložitelnost v teorii i praxi.
5) Celek a jeho části; struktura celku; dekompozice, kompozice a korekce.
Cílem č. 1 podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí, odstranit obavy z matematiky.
Cílem č. 2 je vytvořit představu toho, co tvoří podstatu matematiky, respektive matematického myšlení a komunikace.