Okruhy:
1) Rozvoj prelogického myšlení (pravdivost; negace a vylučovací proces; stromy třídění; uvažování a usuzování); proces zobecňování (i slovní zásoba - kvantifikované výroky - někdo, každy, všicni, nikdo, aspoň jeden, ani jeden); tvorba výroků dosazováním z DO; dokazování. (první okruh není uzavřen prvním setkáním; prolíná následnými okruhy a je propojen na volitelný předmět Didaktika matematické gramotnsoti II s exkurzí
2) Cesta ke slovní úloze (od tvorby představ, metody řešení po komunikaci; včetně slovních úloh s geometrickou tématikou). Studenti si prostudují didaktiky dalších předmětů, sledují přesahy do čtenářské pregramotnosti a a výtvarné výchovy, aby byli schopni pracovat s konektivní strukturou
3) Pojem kvantity neurčité, pojem číslo v kontextu mateřské školy (role čísla, rozvíjející a diagnostické aktivity); počátky finanční gramotnosti. Pojmotvorný proces navazuje na ZS a prolíná následnými okruhy jak ve vazbě n rozvíjející, tak na diagnostické aktivity
4) Prostorová orientace (na jeden nebo více orientačních bodů), prostorová paměť (statická i dynamická) a prostorová představivost; manipulativní a kinestetické aktivity propojené na rozvoj slovní zásoby; práce s modelínou, obrázkem, skládankami, stavebnicemi (vývoj stavby), práce s papírem, provázkem a podobně.
5) Orientace v čase respektive časoprostoru (jeden či více orientačních bodů; časový úsek; tok času; porovnávání časových úseků); pozorování – příčinnost/ následnost a čas; časový odečet (např. sluneční hodiny). Studenti využijí doporučných textů a vyhledají shody a rozdíly v literatuře pro práci s danou věkovou skupinou
6) Poznávání tvarů (pojmotvorný proces, komparace, tvorba apod. v návaznosti na prostorovou představivost v kurzu RMG), zaplňování prostoru, identifikační a korekční postupy; práce s těstem, se sypkým materiálem a s vodou; prvky topologie (vnitřek, vnějšek, hranice, překrývání, dotýkání); cesta k míře; celek a jeho části; druhy celků (návaznost na shodná zobrazení, vývoj stavby). Okruh zčásti navazuje na ZS, dále je doplněn o práci didaktickými materiály a úkoly s nimi spojenými
7) Cesta ke grafickému znaku; práce s modely, obrázky, plánky a předlohami; práce s informací.Okruh je zčasti "pripraven v předchozí látce a jde jen o systemuizaci poznatků s didaktickými doporučeními
8) Možné a jisté; práce s možnostmi; prvky kombinatorického myšlení; závislosti, rytmizace a pravidelnosti; substituce a práce s klíčem; práce s labyrinty (typ: hotový bez podmínky, s podmínkou, „polotovar“); prvky pravděpodobnosti ve hrách i mluvě dítěte.
Kurz je podmíněn úspěšným absolvováním kurzu č. 18 RM.
Kurz seznamuje s různými metodickými přístupy, avšak hlavní důraz je kladen na komplexní rozvoj dítěte s důrazem na reálné konstruktivistické přístupy. Studenti na konci mají být schopni propojovat základy matematické gramotnosti a předmatematické gramotnosti s postupy vhodnými pro práci s dítětem od dvou let po jeho vstup do základní školy. MAjí být motivování k uplatnění kritického myšlení myšlení v kontextu předmatematické gramotnosti, chápat funkci didaktických struktur v plánování a reflexi.