Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of Art Education II

Class at Faculty of Education |
OPB01V193B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

· Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle

· Výchovný a výukový kontext

· Kurikulární dokumenty a jejich slovník

· Tematické, metodické řady a projekty

· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe I

· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe II

· Práce s vhodnými inspiračními zdroji

· Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově

· Hodnocení a pedagogická diagnostika

· Etudy a explorace v MŠ

· Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu

· Shrnutí hlavních tezí

Annotation

The course focuses on planning in Art Education, on series and projects. It discusses the interdisciplinary potential of Art Education in kindergarten and shows how to preserve visual content in integrated units. Students acquire skills with regard to the specifics of preschool age to plan thematic and methodological units with understanding for their logic and contribution to practice.

Thematic plan:

• General contributions of Art education and long-term goals

• The ontext of nurture and education

• Curriculum documents and its vocabulary

• Thematic, methodical series and projects

• Integration of nurture into pre-school education – parameters of good practice I

• Integration of nurture into pre-school education – parameters of good practice II

• Work with suitable sources of inspiration

• Gallery and museum education as a starting point of planning in Art Education

• Evaluation and pedagogic diagnostics

• Etudes and exploration in pre-school

• Risk factors in the development of children’s art expression

• Summary of main theses