1. Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle2. Výchovný a výukový kontext3. Kurikulární dokumenty a jejich slovník4. Kroskurikulární vazby, jejich potenciál a limity5. Tematické řady
6. Metodické řady7. Projekty
8. Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově9. Hodnocení a pedagogická diagnostika
10. Etudy a explorace v MŠ11. Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu12. Shrnutí hlavních tezíZákladní studijní literatura a studijní pomůcky
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na výtvarné řady a projekty. Studenti hledají vazbu mezi uměleckým dílem a procesem jeho vzniku na jedné straně a výtvarnými aktivitami pro předškolní děti na druhé straně.
Učí se transformovat obsah do podoby výtvarných úkolů. Předmět diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole. Studenti si osvojují dovednost plánovat s ohledem na specifika předškolního věku tematické a metodické celky, zdůvodňovat jejich přínos a vysvětlovat jejich logiku.
Součástí kurzu je nastínění souvislosti praxe a výzkumu ve Výtvarné výchově. Studenti se aktivně podílí a spolupracují ve výzkumném projektu Horizon AMASS.