Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika VV II – S

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPB01V1F8B

Sylabus

1.    Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle2.    Výchovný a výukový kontext3.    Kurikulární dokumenty a jejich slovník4.    Kroskurikulární vazby, jejich potenciál a limity5.    Tematické řady

6.    Metodické řady7.    Projekty

8.    Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově9.    Hodnocení a pedagogická diagnostika

10.    Etudy a explorace v MŠ11.    Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu12.    Shrnutí hlavních tezíZákladní studijní literatura a studijní pomůcky

Anotace

Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na výtvarné řady a projekty. Studenti hledají vazbu mezi uměleckým dílem a procesem jeho vzniku na jedné straně a výtvarnými aktivitami pro předškolní děti na druhé straně.

Učí se transformovat obsah do podoby výtvarných úkolů. Předmět diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole. Studenti si osvojují dovednost plánovat s ohledem na specifika předškolního věku tematické a metodické celky, zdůvodňovat jejich přínos a vysvětlovat jejich logiku.

Součástí kurzu je nastínění souvislosti praxe a výzkumu ve Výtvarné výchově. Studenti se aktivně podílí a spolupracují ve výzkumném projektu Horizon AMASS.