V úvodu studijního předmětu budou studenti seznámeni s teoretickými východisky výuky cizích jazyků (nejen) u dětí předškolního věku. Specifická pozornost bude věnována cílům výuky cizích jazyků a procesům jejich dosahování. Těžištěm studijního předmětu pak budou prakticky orientované semináře zaměřené na rozvoj řečových dovedností (nejen) v anglickém jazyce u dětí předškolního věku. Semináře budou založené jak na přímém a nepřímém pozorování výuky cizího jazyka v mateřské škole, tak na přípravách vlastních výukových výstupů, jejich realizaci a na teorii založené reflexi. Témata:
1) Výuka cizího jazyka dětí v předškolním věku.
2) Cíle, obsahy a procesy výuky cizích jazyků.
3) Interkulturní komunikační kompetence.
4) Individuální rozdíly dětí, např. mnohočetná inteligence a styly učení v kontextu výuky cizího jazyka.
5) Hypotéza kritického období (critical age hypothesis).
6) Přístupy a metody výuky cizího jazyka vhodné pro děti předškolního věku.
7) Využití víceslovných lexikálních jednotek a slovních spojení (chunks).
8) Dramatická hra jako prostředek výuky cizího jazyka.
9) Příběh, resp. vyprávění příběhů jako prostředek výuky cizího jazyka (storytelling).
10) Práce s loutkou.
11) Anglický jazyk užívaný při výuce (classroom English) – průběžně.