Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Environmental Education

Class at Faculty of Education |
OPB03B104A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli ochranou přírody v ČR, EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO, a základní i rozšiřující literaturou. Témata:

1) Úvod do předmětu - současná legislativa.

2) Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.

3) Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička.

4) Cíle EV.

5) Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.

6) Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).

7) Vzdělávání za pomocí živočichů.

8) Vzdělávání založené na vztahu k místu.

9) Lesní a sadová pedagogika.

10) Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli ochranou přírody v ČR, EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO, a základní i rozšiřující literaturou. Témata:

1) Úvod do předmětu - současná legislativa.

2) Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.

3) Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička.

4) Cíle EV.

5) Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.

6) Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).

7) Vzdělávání za pomocí živočichů.

8) Vzdělávání založené na vztahu k místu.

9) Lesní a sadová pedagogika.

10) Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ. Těšíme se na Vás