Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of Aesthetic Education (Music and Art Education) I

Class at Faculty of Education |
OPB03H205A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata ve výtvarné výchově :1) galerijní a muzejní edukace;2) prostředky enkulturace dětí v mateřské škole - knižní ilustrace;3) prostředky enkulturace dětí v mateřské škole - kulturní dědictví, architektura 4) Plánování ve výtvarné výchově, dětská tvorba a její geneze.Témata v hudební výchově: 1) Psychologické a sociologické základy rozvoje hudebnosti u dětí v předškolním věku.

Z pohledu hudební psychologie a sociologie budou představeny základní hudebních schopností u dětí v předškolním věku.2) Rozvoj intonačních a rytmických dovedností. 3) Pěvecké činnosti v kontextu hudební výchovy v mateřské škole.

V seminářích budou probírána témata s hlavním zaměřením na didaktiku pěveckých činností. Student získá přehled o úkolech a obsahu pěveckých činností v kontextu hudební výchovy v mateřské škole. Naučí se hrát a zpívat průpravná a přípravná hlasová cvičení, metodické postupy v práci s písní (ozvěnu, štafetu, ztracenou melodii písně, střídání kolektivního a sólového zpěvu, vyjadřování rytmických hodnot hrou na tělo, dirigování písní aj.). 4) Klavírní hra přednesových skladeb vhodných pro hudební činnosti v MŠ. 5) Dovednost klavírních stylizací a transpozic doprovodů lidových písní pro děti v mateřské škole.

Student začátečník (A program) se naučí 8 drobných přednesových skladeb pro děti. Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur,H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur,G dur,A dur,H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T, S, D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaný doprovod, valčík a rozložený doprovod v tóninách C dur,D dur,E dur,F dur,G dur,A dur,H dur. Bude transponovat a stylizovat 10 písní pro předškolní děti.

Student se základními klavírními zkušenostmi (B program)se naučí 8 přednesových skladeb pro děti. Bude hrát jednooktávové stupnice F dur, G dur,A dur,H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur,G dur,A dur,H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T, S, D se naučí stylizovat jako polku, pochod, kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur,D dur,E dur,F dur,G dur,A dur,H dur. Bude transponovat a stylizovat doprovod 20 písní pro děti předškolního věku. 6) Hra na zobcovou sopránovou flétnu s cílem interpretovat písně pro děti v předškolním věku.

Cílem předmětu je získání potřebných dovedností pro hru na sopránovou zobcovou flétnu, které je možné využít v integraci s ostatními hudebními činnostmi. Výuka vychází z principů L. Daniela a je koncipována tak, aby se student seznámil i metodikou hry na zobcovou sopránovou flétnu pro pedškolní děti. Student bude ovládat písně z učebnice M. Kodejšky a kol. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a v ZŠ v tónině D dur nebo C dur.

Annotation

In the field of art education, the course focuses on the transformation of subject contexts into an elementary didactic structure. It presents gallery and museum education, informs students about important cultural institutions dealing with education and upbringing.

It introduces students to the context of book illustration and creation, animation, thematizes cultural heritage and architecture, as important motives for children's enculturation. It reflects the regularities of children's artistic expression and its main developmental features and shows the links between the choice of professional context and task and among other key didactic categories.

In the field of music education, the course will focus on the didactics of singing activities, piano playing and soprano recorder. The student will gain basic knowledge about music and music pedagogical skills in the field of singing activities for preschool children.

The student will gain an overview of the tasks and content of singing activities in the context of music education in kindergarten. Teaching will focus on the development of intonation and rhythmic skills.

They will learn to play and sing preparatory and preparatory vocal exercises, methodical procedures in working with songs (echo, relay, lost song melody, alternating collective and solo singing, expressing rhythmic values ​​by playing the body, conducting songs, etc.).