Cílem předmětu je, aby studenti porozuměli významu digitální výchovy v preprimárním vzdělávání. Předmět se zaměří na vymezení konceptu digitální výchova, zejména pak pojmů informatické myšlení a digitální gramotnost, a jejich významu v předškolním vzdělávání. Studenti se seznámí s vybranými metodickými přístupy k rozvoji informatického myšlení a digitální gramotnosti dětí, předškolního věku, vyzkouší si práci s vybranými počítačovými aplikacemi, robotickými soupravami a programovatelnými hračkami včetně učebních aktivit bez použití technologií. Velká pozornost bude věnována dopadu používání digitálních technologií na vývoj a učení dětí předškolního věku. Řada otázek se bude řešit v kontextu s didaktickými přístupy k rozvoji logického a algoritmického myšlení, k utváření čtenářské a matematické gramotnosti dětí předškolního věku. Inspirací pro metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení dětí budou práce a ideje S. Paperta (USA), I. Kalaše (SK), M. Resnicka (USA), G. Futscheka (AU), M. Tomscányiové (SK), A. Semenova (RU) a dalších představitelů tzv. logovské kultury. Témata:
1) Základní pojmy (digitální výchova v předškolním vzdělávání: digitální gramotnost + informatické myšlení).
2) Digitální výchova v kurikulu pro MŠ (v ČR a zahraničí).
3) Ukázky aktivit pro MŠ bez počítačů.
4) Ukázky počítačových aplikací pro práci s předškoláky. Ukázky aktivit s robotickými hračkami pro předškoláky.
5) Ukázky aktivit s robotickými stavebnicemi pro předškoláky.
6) Propojení digitální výchovy s matematickou a čtenářskou gramotností a výtvarnou výchovou.
7) Digitální technologie a děti předškolního věku: Rizika, problémy.