Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika sociálně-humanitní pregramotnosti

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPB03N503A

Sylabus

Témata:1) Vývojová specifika dítěte předškolního věku vzhledem k cílům rozvoje sociálně-humanitní pregramotnosti.2) Poznávání sebe sama v předškolním věku, rozvoj dynamické identity – možnosti, meze, etické aspekty, didaktické přístupy.3) Poznávání lidí v přirozených společenstvích předškolního dítěte – možnosti, meze, etické aspekty, didaktické přístupy.4) Kulturní univerzálie a jejich zkoumání – možnosti, meze, didaktické přístupy ke zkoumání kulturních univerzálií (např. bydlení, cestování, oblékání, chování zvířat – velmi dávno, dávno, nyní, u nás a jinde).5) Filosofie pro děti.6) Další didaktické programy, přístupy, strategie pro rozvoj sociálně-humanitní pregramotnosti.

Anotace

Cílem předmětu je vybavit studující znalostmi a dovednostmi, jak rozvíjet u dětí předškolního věku zájem o poznávání sebe sama, lidí kolem nich a základních společenství (rodina, dětská skupina, třída MŠ). Dále předmět usiluje o to vybavit studenty didaktickými dovednostmi, jak při tomto zkoumání u dětí rozvíjet dovednost klást si otázky, využívat efektivně adekvátní metody (pozorování, dotazování se, porovnávání, apod.) a referovat o svých zjištěních.