Témata: 1.) Projektové vzdělávání – teoretická východiska a definice, přínosy; 2.) Typy projektů; 3.) Vzdělávací metody používané při projektovém vzdělávání; 4.) Role učitele při projektovém vzdělávání; 5.) Role dítěte při projektovém vzdělávání; 6.) Role rodiny a dalších sociálních aktérů při projektovém vzdělávání; 7.) Fáze projektu a možnosti jejich implementace v různých kontextech pedagogické praxe; 8.) Dokumentace a pedagogické hodnocení v projektovém vzdělávání
Cílem předmětu je získat potřebné znalosti a dovednosti potřebné pro realizaci projektového vzdělávání v praxi mateřských škol. Studenti se seznámí s přínosy projektového vzdělávání pro děti a s možnostmi, jak tuto vzdělávací strategii využít v praxi mateřské školy.
V první části je předmět věnován seznámení s teoretickými východisky (osobnostně orientovaný přístup, role dítěte, role učitele, soulad s RVP PV). Dále se orientuje na představení typů projektů, jeho jednotlivých fázích a seznamuje s příklady projektů realizovaných v předškolním vzdělávání. V rámci předmětu studenti budou v rámci své praxe realizovat projekt s dětmi a následně jej reflektovat.