Předmět je tvořen následujícími tématy, kterým se věnují jednotlivá setkání:
1. Pedagogická a sociální psychologie - teoretické zdroje, předmět, metody.
2. Učení v předškolním věku, jeho determinanty a průběh, typy učení.
3. Učební a poznávací styly, zábrany v učení.
4. Motivace, typy motivace.
5. Role žáka, školní připravenost a školní zdatnost, rizikové faktory
6. Sociokulturní zázemí dítěte jako významný fenomén školní práce.
6. Rodina jako systém, výchovné styly, vztah rodiny a školy.
7. Sociální vnímání, učitelské představy o dětech, laické chyby v percepci.
8. Pedagogická komunikace, zásady efektivní komunikace.
9. Třída jako sociální skupina, jedinec a/versus skupina, vedení skupiny.
10. Učitel a učitelství - nároky profese.
11. Subjektivní učitelské teorie, postoje, stereotypy a předsudky.
12. Vztahy v mate řské škole, vztahy učitel/ka-dítě, učitel/ka-rodič, učitel/ka-učitel/ka.
Předmět představuje základní témata pedagogické a sociální psychologie, která jsou relevantní pro prostředí mateřských škol a předškolní výchovu. Studující se seznamují s tématy prostřednictvím klíčových teorií a předních výzkumů, ale také prostřednictvím prakticky zaměřených úkolů, jejichž cílem je aplikovat psychologické poznatky do praxe.