Předmět je tvořen následujícími tématy, kterým se věnují jednotlivá setkání:
1. Pedagogická a sociální psychologie - teoretické zdroje, předmět, metody.
2. Učení v předškolním věku, jeho determinanty a průběh, typy učení.
3. Učební a poznávací styly, zábrany v učení.
4. Motivace, typy motivace.
5. Role žáka, školní připravenost a školní zdatnost, rizikové faktory
6. Sociokulturní zázemí dítěte jako významný fenomén školní práce.
6. Rodina jako systém, výchovné styly, vztah rodiny a školy.
7. Sociální vnímání, učitelské představy o dětech, laické chyby v percepci.
8. Pedagogická komunikace, zásady efektivní komunikace.
9. Třída jako sociální skupina, jedinec a/versus skupina, vedení skupiny.
10. Učitel a učitelství - nároky profese.
11. Subjektivní učitelské teorie, postoje, stereotypy a předsudky.
12. Vztahy v mateřské škole, vztahy učitel/ka-dítě, učitel/ka-rodič, učitel/ka-učitel/ka.
The course is focused on a set of crucial topics of pedagogical and social psychology, which are relevant to preschool education. Students become familiar with topics through key theories and leading research, but also through practically oriented tasks.
The purpose of the course is to support the skill to apply psychological knowledge into school practice.