Předmět umožňuje ověření dosavadních teoretických poznatků v reflektivní praxi. Studující samostatně plánují a realizují výtvarné činnosti v mateřské škole a věnují se systematické reflexi těchto činností, diskutují realizované pedagogické pokusy a hospitace. Kurz se zaměřuje na vedení reflektivního deníku a seznamuje studující s konceptem reflektivního praktika a základy empirického výzkumu ve výtvarné výchově. Kurz se dále zaměřuje na tvorbu pedagogického portfolia, studující se učí diskutovat odbornou problematiku s oporou o odborné texty a vlastní reflektované zkušenosti s pedagogickou tvorbou. Důraz je kladený na otázky možných pojetí výtvarného vzdělávání s ohledem na pojetí výtvarného a uměleckého díla, role výtvarných médií ve výtvarné výchově, vztahu současnosti a historie výtvarné kultury, vysokého umění a populární kultury, a cíli výtvarné výchovy, a dále na otázky rozvoje vizuální gramotnosti, kreativity a možnostmi enkulturace dětí v situacích mateřské školy Témata:
1) Reflektivní praxe, pedagogické pokusy.
2) Reflektivní deník.
3) Základy výzkumu ve výtvarné výchově.
4) Tvorba pedagogického portfolia.
5) Koncepce výtvarné výchovy v reagující na umění a teorii umění.
6) Vývoj vlivných pojmů oborové didaktiky, vizuální gramotnost a kreativita.
6) Prohloubení porozumění teoretickým konceptům.
7) Analýza a reflexe, reflektivní deník a pedagogické portfolio.