1. Aktivita a její definice; uskutečnění aktivity
2. Struktura hodiny; stanovování cílů hodiny
3. Příprava na hodinu a její komponenty
4. Cíle vyučování anglického jazyka, jazykové úrovně, CEFR
5. Faktory ovlivňující výuku anglického jazyka: motivace, věk…a jejich vliv na výuku
6. Teorie, přístupy a metody výuky anglického jazyka
7. Student: skupinová a individuální výuka, homogenní a heterogenní skupiny, individuální zvláštnosti žáků….
8. Učitel: typy učitelů, základní role
Úvod do didaktiky AJ I je teoreticko-praktický seminář, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky (např. komunikační kompetence, role učitele cizích jazyků, aktivita a její plánování, příprava na hodinu, známkování a hodnocení žáků). V rámci semináře dojde k vymezení pojmu oborová didaktika a budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu.
Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli.