- cíle a obsah vyučování anglického jazyka
- faktory ovlivňující úspěch/neúspěch při studiu anglického jazyka, motivace
- metody vyučování anglického jazyka
- žák ve vyučování anglického jazyka
- role učitele
- řízení vyučovacího procesu
- testování
- hodnocení a známkování žáků
- zpětná vazba
- chyba, její role a opravování
- kurikulární a programové dokumenty - RVP, ŠVP
- plánování výuky
- materiální a nemateriální didaktické prostředky, ICT ve výuce AJ
- role učebnic, kritéria výběru a hodnocení učebnic
- další dostupné materiály a pomůcky a jejich využití ve výuce, např. autentické materiály, graded readers.
Úvod do didaktiky AJ II je teoreticko-praktický kurz tvořený přednáškou a seminářem, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky angličtiny navázanými na cíle, obsah a metody jazykového vyučování. Budou se zabývat různými aspekty žáka ve vyučování a taktéž rolemi učitele.
Seznámí se i s oblastí řízení vyučovacího procesu. Pozornost bude věnována i testování, známkování a hodnocení.
V rámci semináře budou tyto teoretické koncepty implemetovány do praxe například formou sledování vyučovacích hodin, jejich následného rozboru a mikrovyučování nebo opravu a hodnocení žákovských písemných prací a ústního projevu.