Charles Explorer logo
🇨🇿

Výběrový didaktický seminář III - aktivizační strategie ve výuce AJ

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBA2A146B

Sylabus

Course Content:

1.     a) Rapport: Warmers, fillers and coolers                                                                                               b) Course content and requirements

2.     a) What motivates today´s learners: Stages in running an activity                                         b) Teaching materials + Warmers, fillers and coolers

3.     a) How to engage the learner. Class management and interaction                                                b) CLIL + Warmers, fillers and coolers

4.     a) Information processing model, types of sensory register                                                    b) Scaffolding

5.     Teaching strategies: Grammar + PT

6.     Teaching strategies: Vocabulary + PT

7.     Teaching strategies: Listening

8.     Teaching strategies: Reading

9.     Teaching strategies: Speaking. Ways to encourage learners to speak. Assessment

10.  Peer teaching

11.  Peer teaching

12.  Peer teaching

Anotace

Prakticky orientovaný, interaktivní seminář, určený pro zájemce bez předchozích pedagogických zkušeností. Program rozvíjí a prohlubuje teoretické znalosti získané v kurzech Úvod do didaktiky AJ I a II. Vychází z komunikační metodologie a seznamuje s výběrem strategií pro výuku anglického jazyka. Příklady probíraných témat:

How to engage the learner? - What motivates today’s learners? - Warmers, fillers and coolers