Předmět představuje poznatky o možnostech a efektivitě výuky anglického jazyka realizované v kyberprostoru. V teoretické části kurzu jsou rovněž nastíněny výsledky dosavadního výzkumu v oblasti vlivu ICT technologií na výuku a jejich psychologické dopady na studenty a učitele. Seminář posluchače seznamuje s konkrétními nástroji (CLMS systémy a jejich možnostmi, online materiály, edublogy, vlogy, vodcasty, ad.) V neposlední řadě je přiměřená pozornost věnována ICT nástrojům korpusových manažerů a jejich využití při výuce anglického jazyka a pro analýzu diskursu. Studenti si osvojují potřebnou teoretickou bázi, kterou následně aplikují při vytvoření vlastní online lekce, vedení online tutoriálu a korpusové analýze. Tematické okruhy:
1. Základy kybernetické pedagogiky
2. Didaktika distančního a elektronického vzdělávání, CALL, TELL
3. Psychologické aspekty distančního a elektronického vzdělávání; digitální demence
4. Tutor v prostředí (C)LMS, MUVE a VLE systémů; m-learning
5. Klady a zápory e-learningu, m-learningu a blended learningu
6. ICT nástroje elektronického vzdělávání; online nástroje a zdroje
7. Prostředky synchronní a asynchronní komunikace
8. Výsledky výzkumů v oblasti e-learningu, distančního vzdělávání a kybernetické pedagogiky
9. Korpusová lingvistika a její ICT nástroje ve vyučování anglického jazyka