1. SUCCESS (WEEK 1-4) part A: Finding a job (week 1+2)
Language input: collocations adj. + noun, phrasal verbs + TAKE expressions, mixed verb forms (present/past; simple/perfect/continuous)
Irregular verbs
Vince self-study: G1: present time, G3: past time, G4: present perfect part B: Learning experiences (week 3+4)
Language input: vocabulary of feelings, the passive
Formal essay: register, academic English, cohesion, coherence
Vince self-study: G5: passive 1, G6: passive 2 2. NEW DIRECTIONS (WEEK 5-8) part A: Making a difference (week 5+6)
Language input: describing attitudes, describing characteristics, phrasal verbs, relative clauses
Vince self-study: G15: relative and non-finite clauses, G22: linking words and phrases, V9: people and relationships part B: A second chance (week 7+8)
Language input: articles, singular/plural nouns, determiners and pronouns
Vince self-study: G14: articles 3. LEISURE TIME (WEEK 9-12) part A: The creative instinct (week 9+10)
Language input: synonyms + phrasal verbs, verbs to describe sounds, metaphors, future forms
Vince self-study: G2: future time, V1: leisure activities part B: Stars in their eyes (week 11+12)
Language input: entertainment, exchanging ideas, modals and semi-modals (necessity, prohibition, advice, criticism, permission, ability, possibility, probability, deduction)
Vince self-study: G9: modals, present and future, G10: modals, past, V11: entertainment
Předmět se skládá celkem ze tří výukových 45 minutových lekcí týdně. Přihlaste se na 1x 90 minutovou lekci + 1x 45 minutovou lekci!
Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností od úrovně B2 k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz rozvíjí praktické dovednosti v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a písemného projevu a věnuje se méně častým lexiko-gramatickým jevům. Systematicky se pracuje s kmenovou učebnicí, obligatorní jsou i další zdroje zadané vyučujícím.
Moodle: https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=563#section-0