1. Úvodní seminář 2. Náslechy ve školách (reflexe formou pedagogického deníku, rozhovor s učitelem) 3.
Reflektivní semináře - referáty o násleších, zpětná vazba
Oborová praxe dějepisu spočívá v návštěvách institucí zajišťujících formální a neformální vzdělávání a v aktivní participaci na procesech, které tam probíhají. Formou společných návštěv základní školy, školní družiny, různých typů středních kol, Domů dětí a mládeže, nízkoprahových zařízení a dalších institucí pro volný čas se studenti seznamují s reálnými podmínkami základních profesí, pro které budou v průběhu studia připravováni. Mohou si vybrat praxi asistentskou, která spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky, mohou pracovat se slabšími nebo talentovanými žáky v dějepise i asistovat přímo při výuce dějepisu konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z dějepisu a domácí úkoly, pomáhat při dějepisných soutěžích a dalších akcích, které škola. Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí.
.