Inovací předmětu byl zcela nový výstupní test (multiple choice) ze znalostí literárního historického vývoje 16., 17. a 18. století ve Francii na základě prezentací k dějinám francouzské literatury s hlasovým komentářem vyučujícího.
Student/ka vloží také nově před písemným testem seznam četby na základě svého zájmu o francouzskou literaturu 16., 17. a 18. století do MS Teamsu a dostaně k němu individuální zpětnou vazbu od vyučujícího.
Četba literárních textů II je založena na získávání a upevňování rámcových znalostí a vědomostí z komplexního období francouzské literatury 18. století prostřednictvím přímého interpretačního přístupu k francouzskému textu. Jako cíl si stanovujeme obecně zhodnotit vývojové tendence ve francouzské literatuře 18. století. Tento záběr má tedy nutně typologickou povahu. Budou představeny nejdůležitější termíny spojené s danou problematikou: základní literární funkce děl, jednotlivé žánry, statut autora a recepce jeho čtenářem. Stručný historický exkurz. V praktické části se zabýváme literárním rozborem termínů z obecné části konkrétně na půdě umělecky kvalitních děl. Záměr prohloubit četbu s porozuměním ve francouzském jazyce (Voltaire, Laclos, Rousseau, Montesquieu, Diderot, Chenier). Kurz probíhá ve francouzském jazyce.
Přednáška se doporučuje bakalářům.
Podmínkou k zakončení je seznam četby ze 17. a 18. století; referát ve francouzském jazyce z přečteného literárního díla; výstupní znalostní test.
Viz také anotace k předmětu seminář Četba literárních textů.