Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactic FJ II

Class at Faculty of Education |
OPBF4F051A

Syllabus

Přednáška a seminář 1-2: didaktický materiál pro výuku, základní dělení a reflexe výzev v 21. století

Přednáška a seminář 3-4: jazykové učebnice (ISCED 2) jako set didaktických možností

Přednáška a seminář 5-6:  jazykové učebnice (ISCED 3) jako set didaktických možností

Přednáška a seminář 7-8: využití a tvorba didaktického materiálu v kontextu mezipředmětového pojetí výuky

Přednáška a seminář 9-10: využití a tvorba didaktického materiálu s využitím ICT a AI

Přednáška a seminář 11-12: podpůrný didaktický materiál, reflexe a evaluace kurzu

Annotation

The course builds on the previous course Didactics of FJ I and Field Practice with Reflection. Students will deepen their understanding of the context of language teaching and become familiar with a wide range of didactic material.

The student will be able to distinguish the positives and negatives of the various ways of incorporating these materials into teaching. Under the guidance of the teacher, the student will try his/her hand at creating didactic material.

He will be able to analyse, reflect on and evaluate didactic material created by himself or by someone else (student, teacher, evaluation expert). He will become familiar with different types of evaluation.