1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku9. Obecné zásady tvorby testových úloh10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky
The lecture/seminar is focused on the practical use of didactic tests as an evaluation tool in teaching at the class and school level. On their informed choice, on the use of test results with regard to the expected goals.
On their informational limits and unintended effects on the course of teaching. Participants will also learn about the process and principles of creating tests and test tasks, which can also be used when creating their own evaluation tools as part of everyday pedagogical practice.