Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do didaktiky NJ I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBG2G119A

Sylabus

Obsah předmětu tvoří témata:

Předmět zkoumání didaktiky německého jazyka, didaktika jako vědní a studijní disciplína v učitelském vzdělání a její vztah k ostatním vědním oborům

Cíle vyučování němčiny jako cizího jazyka, didaktické zásady.

Vývoj vyučování cizích jazyků, didaktické/metodické směry (z pohledu historického), alternativní metody.

Tendence vývoje vyučování cizím jazykům v postkomunikativní etapě: výuka zaměřená na žáka, na činnost, na úkoly, na autonomní učení aj.

Závazná a doporučená kurikula pro výuku cizích jazyků.

Organizační pokyny v němčině ve třídě.

Anotace

Kurz se zabývá základními termíny pro studenty nové disciplíny, která je východiskem pro jejich budoucí učitelskou profesi. Soustředí se na aplikaci obecně platných pojmů do oblasti výuky cizích jazyků a soustředí se na výuku němčiny jako cizího jazyka (problematiku DaF, DaZ a výuku němčiny v jiných než německy mluvících zemích se zaměřením na ČR).

V rámci přednášek a seminářů se seznámí z kurikulárními dokumenty a strategickými materiály RE (Společný evropský referenční rámec pro jazyky, RVP). V seminářích je procvičována i komunikace se žáky v němčině.

Předmět je zařazen do Fondu F 2021.