Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika německého jazyka I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBG3G042A

Sylabus

Témata:

Předmět zkoumání didaktiky německého jazyka, didaktika jako vědní a studijní disciplína v učitelském vzdělání a její vztah k ostatním vědním oborům.

Cíle vyučování němčiny jako cizího jazyka.

Didaktické zásady.

Závazná a doporučená kurikula pro výuku cizích jazyků. Aktuální problémy vzdělávací politiky s ohledem na výuku německého jazyka.

Vývoj vyučování cizích jazyků, didaktické/metodické směry (z pohledu historického), alternativní metody.

Tendence vývoje vyučování cizím jazykům v postkomunikativní etapě: výuka zaměřená na žáka, na činnost, na úkoly, na autonomní učení aj.

Anotace

Cílem předmětu je v rámci přednášek zprostředkovat studentům základní teoretické poznatky z didaktiky německého jazyka. Záměrem je představení teoretických poznatků didaktiky jako východisek pro praxi učitele stejně jako ujasnění zpětného působení praxe výuky jazyka na její teoretickou reflexi.

Obsah předmětu tvoří témata: Předmět zkoumání didaktiky německého jazyka, didaktika jako vědní a studijní disciplína v učitelském vzdělání a její vztah k ostatním vědním oborům. Cíle vyučování němčiny jako cizího jazyka.

Didaktické zásady. Závazná a doporučená kurikula pro výuku cizích jazyků.

Vývoj vyučování cizích jazyků, didaktické/metodické směry (z pohledu historického), alternativní metody. Tendence vývoje vyučování cizím jazykům v postkomunikativní etapě: výuka zaměřená na žáka, na činnost, na úkoly, na autonomní učení aj.