Výukové materiály vhodné pro NJ.
Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza.
Organizační formy práce.
Typologie cvičení.
Didaktické jazykové hry.
Projektové vyučování.
Struktura vyučovací hodiny.
Tandemová v ýuka.
Mediace ve výuce němčiny.
Aktuální problémy a témata didaktiky cizích jazyků.
Aktuální možnosti přeshraniční spolupráce a možnosti jejího financování.
Cílem předmětu je v návaznosti na Didaktiku německého jazyka I prohlubovat teoretické a především praktické dovednosti studentů ve výuce cizího jazyka. Studenti se seznámí se základními výukovými materiály pro ZŠ a SŠ na současném trhu a po absolvování předmětu dokáží kriticky hodnotit výukové materiály z hlediska požadavků kurikulí a z hlediska možností jejich použití v praxi.
Předvádějí a analyzují krátké komunikativní činnosti, rozebírají videozáznamy vyučovacích hodin a užívají přitom již získanou základní lingvodidaktickou terminologii. Učí se volit vhodné organizační formy vyučování, pracovat s učebnicemi a učebními pomůckami, zařazovat do výuky didaktické jazykové hry.
Obsahem předmětu jsou témata: Výukové materiály vhodné pro NJ. Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza.
Organizační formy práce. Typologie cvičení.
Didaktické jazykové hry. Projektové vyučování.