Distanční výuka bude koncipována takto: v čase přednášky budou zveřejněny a studentům zaslány odkazy na videopřednášky + ppt prezentace budou probíhat synchronní konzultace přes domluvené kanály v prostředí Moodle bude k dispozici handout či text z "Handparatatu", týkající se tématu (asynchronn í výuka) pokud nebude možné konat zkoušku v prezenční podobě, atestace bude realizována v Moodle + případně osobní on-line zkouškou v domluvených časech a prostředích
Okruhy otázek k atestaci / Sylabus
Součástí otázek jednotlivých okruhů tvoří i základní přehled o periodizaci daného období, dobové filosofické či estetické reflexi hudby a celkových kulturně historických a sociálních souvislostech.a) Hudba do počátku 17. století1) Hudba nejstarších období2) Gregoriánský chorál – „římsko-franská syntéza“3) Struktura mše a její stručný vývoj do r. 1600 na příkladech, officium4) Světská lyrika – trubadúři, truvéři, minnesang, meistersang5) Organální vícehlas; Notre-Dame a polyfonie 13.století, Ars antiqua6) Ars nova; skladatelské osobnosti 14.století (Vitry, Machaut, Landini)7) Geneze moteta; generace franko-vlámských skladatelů8) Světská a duchovní hudba období renesance se zaměřením na vokální druhy9) Instrumentální hudba renesance na příkladech10) Monteverdi a přerod hudby a estetiky na přelomu 16. a 17. století11) Zrod opery jako druhu 12) Specifika hudební kultury v českých zemích do r. 1600
History of Music I.
A study of the development of western music from its beginnings through the end of the Renaissance period. Emphasis will be placed on developing a thorough knowledge of music literature. The objective of History of Music I-IV is for the student to gain an understanding of the development of western music from the earliest known sources until the present day. The course will include the study of both sacred and secular music in all genres. It will place a strong emphasis on listening to and identifying various styles of music. Upon successful completion of the course History of Music I, students will be expected to:
• Demonstrate a basic knowledge of significant composers and works related to Western music through 1600
• Apply understanding of stylistic trends through aural recognition and analysis of representative works
• Identify the various genres of music and trace their development through the major historical periods
• Understand and describe the development of instruments throughout music history
• Analyze representative works and evaluate how music was shaped by broad political, cultural, and economic trends and by the values of the society that produced it