1. Hudební pedagogika jako hraniční vědní disciplína, jejím vnitřní členění. Vztah hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Vztah teorie a praxe. České osobnosti hudebn í pedagogiky a didaktiky hudební výchovy · Daniel, Sedlák – inspirace myšlenkami a dílem hudebních pedagogů jako východisko pro činnostní HV · Herden, Jenčková – inspirace myšlenkami a dílem hudebních pedagogů jako východisko pro činnostní HV
2. Systém hudebního školství a jeho stručný historický vývoj. Hv ve všeobecném vzdělávání. Koncepce škol s RVHV. RVP, ŠVP, učebnice a metodické materiály. Funkce hudby v životě člověka. Průřezová témata.
3. Činnostní pojetí hudební výchovy. Komplex hudebních činností. · RVP a ŠVP – porovnání ŠVP běžné školy a RVHV, diskuze nad proměnami vzdělávací oblasti Umění a kultura · Analýza učebnic na ZŠ a SŠ z hlediska tematických celků, volby učiva a dalších kritérií
4. Tvořivý princip v hudební výchově. Orffův Schulwerk. · Orffův Schulwerk – modelové situace. Seznámení s Českou Orffovou školou.
5. Další zahraniční hudebně výchovné systémy (Dalcroze, Kodály apod.). Integrativní hudební pedagogika. · Dalcroze, Kodály – modelové situace
Hudební pedagogika jako hraniční vědní disciplína, její vnitřní členění, vztah hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Systém hudebního školství a jeho stručný historický vývoj.
Osobnosti české hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Pozice Hv ve všeobecném vzdělávání.
Koncepce škol s RVHV. RVP, ŠVP, učebnice a metodické materiály. Činnostní pojetí hudební výchovy.
Zahraniční hudebně výchovné systémy. Integrativní hudební pedagogika.
Dětská hudební tvořivost. Orientační osvojování základních metodických postupů s výhledem na využití v pedagogické praxi.