1. Hudební pedagogika jako hraniční vědní disciplína, jejím vnitřní členění. Vztah hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Vztah teorie a praxe. České osobnosti hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy · Daniel, Sedlák – inspirace myšlenkami a dílem hudebních pedagogů jako východisko pro činnostní HV · Herden, Jenčková – inspirace myšlenkami a dílem hudebních pedagogů jako východisko pro činnostní HV
2. Systém hudebního školství a jeho stručný historický vývoj. Hv ve všeobecném vzdělávání. Koncepce škol s RVHV. RVP, ŠVP, učebnice a metodické materiály. Funkce hudby v životě člověka. Průřezová témata.
3. Činnostní pojetí hudební výchovy. Komplex hudebních činností. · RVP a ŠVP – porovnání ŠVP běžné školy a RVHV, diskuze nad proměnami vzdělávací oblasti Umění a kultura · Analýza učebnic na ZŠ a SŠ z hlediska tematických celků, volby učiva a dalších kritérií
4. Tvořivý princip v hudební výchově. Orffův Schulwerk. · Orffův Schulwerk – modelové situace. Seznámení s Českou Orffovou školou.
5. Další zahraniční hudebně výchovné systémy (Dalcroze, Kodály apod.). Integrativní hudební pedagogika. · Dalcroze, Kodály – modelové situace
Music pedagogy as a frontier scientific discipline, its internal structure, the relationship between music pedagogy and didactics of music education. The system of music education and its brief historical development.
Personalities of Czech music pedagogy and didactics of music education. Hv position in general education.
Concept of schools with RVHV. RVP, ŠVP, textbooks and methodical materials.
Operational concept of music education. Foreign music education systems.
Integrative music pedagogy. Children's musical creativity.
Guided acquisition of basic methodological procedures with a view to use in pedagogical practice.