1. ČINNOSTNÍ POJETÍ HUDEBNÍ VÝCHOVY – ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA HUDEBNÍCH ČINNOSTÍ, POSTAVENÍ A ÚLOHA NONARTIFICIÁLNÍ HUDBY VE ŠKOLNÍ PRAXI.
2. PĚVECKÉ DOVEDNOSTI, METODIKA ROZVOJE PĚVECKÝCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ
3. INTONAČNÍ DOVEDNOSTI, ROZVOJ INTONAČNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKA
4. POSLECHOVÉ ČINNOSTI, DIDAKTICKÁ INTERPRETACE POSLECHOVÉ SKLADBY, NÁSTROJOVÉ AKTIVITY K POSLECHOVÉ SKLADBĚ
5. MODELOVÉ HUDEBNĚ SITUACE
6. UPLATNĚNÍ PROGRESIVNÍCH PRVKŮ STÁVAJÍCÍCH INTONAČNÍCH METOD, SLUCHOVÁ ANALÝZA A HUDEBNÍ DIKTÁTY, PRINCIPY TVOŘIVÉ INTONACE.
7. KRITÉRIA VÝBĚRU PÍSNÍ A METODY JEJICH NÁCVIKU. METODICKÁ PRÁCE S DĚTSKÝM SBOREM. PRÁCE S NEZPĚVÁKY.
8. TVOŘIVÝ PRICIP V HUDEBNÍ VÝCHOVĚ
9. MOŽNOSTI VYUŽITÍ ORFFOVSKÝCH PRINCIPŮ, RYTMICKÉ AKTIVITY K OSVOJOVANÉ PÍSNI
10. ZÁSADY A METODY HUDEBNĚ VÝCHOVNÉ PRÁCE. STAVBA VYUČOVACÍ HODINY.
11. NÁSTROJOVÉ A POHYBOVÉ AKTIVITY K OSVOJOVANÉ PÍSNI ČI POSLECHOVÉ SKLADBĚ.
Předmět se zaměřuje především na oblast činnostního pojetí HV (intonační dovednosti, tvořivá intonace, pěvecké dovednosti, sluchová analýza, poslechové činnosti apod.) a zásady a metody hudebně výchovné práce. Činnostní pojetí hudební výchovy – základní charakteristika hudebních činností, tvořivý princip v hudební výchově. Modelové situace jednotlivých hudebně výchovných postupů při výuce HV.
Možnosti využití orffovských principů v naší HV. Postavení a úloha nonartificiální hudby ve školní praxi.
Rozvoj intonačních dovedností žáka, uplatnění progresivních prvků stávajících intonačních metod, sluchová analýza a hudební diktáty, principy tvořivé intonace. Práce s nezpěváky, metodika rozvoje pěveckých dovedností žáků.
Rytmické aktivity ve vazbě k říkadlu i k písni. Kritéria výběru písní a metody jejich nácviku.
Nástrojové a pohybové aktivity k osvojované písni či poslechové skladbě. Didaktická interpretace poslechové skladby.
Metodická práce s dětským sborem.