Charles Explorer logo
🇨🇿

Teorie hlasového projevu v praxi a hygiena hlasu

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBH4H053B

Sylabus

Hlasová výchova - psychosomatická disciplína

Metodické využití poznatků z anatomie a fyziologie hlasu

Vývojové etapy lidského hlasu

Okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování)

Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení)

Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícími

Anotace

Předmět je pojímán jako psychosomatická disciplína. Z tohoto pohledu budou sledovány poznatky z anatomie a fyziologie lidského hlasu (včetně specifik hlasu dětského a vývojové etapy lidského hlasu). Psychosomatický přístup bude prostupovat též okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování) i specifická témata věnující se např. problematice hlasové a duševní hygieny (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení).

The course is designed as a psychosomatic discipline. From this point of view, knowledge from the anatomy and physiology of the human voice (including the specifics of the child's voice and the developmental stage of the human voice) will be monitored. The psychosomatic approach will also permeate areas related to the didactics and methodology of singing (breathing, phonation, resonance, articulation, singing ties, types of exercises, musical phrasing) as well as specific topics dealing with issues of voice and mental hygiene (causes of voice fatigue, voice disorders). , procedures and principles applied in the correction of voice dysfunction, reeducation voice exercises).

Studijní programy