Charles Explorer logo
🇬🇧

Robotics and Process Control in Education I

Class at Faculty of Education |
OPBI3I043A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

 V rámci výuky předmětu budou řešeny zejména tyto tematické celky:

Vymezení edukační robotiky; Základní pojmy a obecné principy robotechniky; vztah robotiky a imformatického myšlení;

Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi;

Modelování činnosti robotů využitím (školních) robotických systémů;

Možnosti programování robotických systémů (např. BeeBot/BlueBot, Ozobot, inO-Bot, Edison, Lego WeDo, Lego Mindtorms, Micro:bit, Hummingbird, Merkur,…);

Možnosti edukační robotiky ve vzdělávacím procesu v MŠ, ZŠ a SŠ;

Možnosti rozšiřujících a doplňkových systémů/sad pro robotechniku (např. laboratorní experimenty);

Alternativní možnosti programování robotických systémů (např. Scratch; komunitní přístup - jazyky Java, C aj.).

Annotation

The mission of the course is to introduce students to the contemporary possibilities of robotic systems and kits intended for the educational process, both in pre-primary education (kindergarten), 1st and 2nd grade. Primary and secondary schools.

The basic goal of the course is practical familiarization with school systems supporting the teaching of robotics - educational robotics. The teaching of the subject will focus on the development of programming techniques in the respective development environments intended for specific systems and the construction of own robotic models.