Objektové programovaní, koncept a základní pojmy
Programovací jazyk Java
Základní datové typy
Třídy a objekty
Objekt - datové složky, metody a konstruktor
Vstupy a výstupy v Javě
Textový řetězec
Př ístupová práva
Dědičnost
Rozhraní
Výjimky
Práce se soubory
Koncepce grafického uživatelského rozhraní
Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování v jazyce Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu. Cílem předmětu v oblasti teoretické je vybavit studenty poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci.
V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích. Obsah předmětu sleduje linii cílových oblastí a věnuje se třídám, objektům, resp. objektovým typům, metodám, problematice konstruktorů, vstupům a výstupům, dědičnosti, referencím, přístupovým právům, rozhraním, výjimkám, vláknům a práci se soubory, a to v rozsahu nutném pro implementaci jednodušších projektů.