1. Kurikulární dokumenty a) vzdělávací soustava ČR b) dokumenty v ČR (RVP, ŠVP) c) povinná dokumentace škol
2. Podpora učitele M a) profesní rozvoj učitele M b) Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) a Společnost učitelů matematiky (SUMA) c) konference, semináře d) časopisy e) vybrané publikace
3. Výzkumy znalostí M a) mezinárodní výzkumy (PISA, TIMSS) b) národní výzkumy (Cermat, Scio, Kalibro, ČŠI) c) JPZ a nová maturita
4. Kultura mluveného projevu
5. Koncipování hodin M a) transmise vs. konstruktivizmus a další teorie b) organizační formy výuky c) styly poznávání a učení d) porozumění v matematice e) motivace f) role učitele M g) hodnocení a testování h) učebnice a další materiály ve výuce i) příprava na výuku j) plán hodiny k) cíle výuky l) management výuky m) struktura aktivity a další…
6. (Kognitivní) cíle úloh v hodinách M a jejich hodnocení
7. Diskuze s hosty Pořadí témat může být permutováno.
Cílem kurzu je seznámit studenty s některými aspekty práce učitele matematiky, které jsou nutným předpokladem pro studium didaktiky matematiky (viz sylabus a informace v Moodle).