Cílem předmětu je seznámit studenty s dokumenty, kterými se řídí výuka matematiky na základní a střední škole (rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy apod.), a se zdroji, které jsou pro učitele matematiky k dispozici z formálních (včetně mezinárodních i národních srovnávacích výzkumů z matematiky) a neformálních zdrojů (např. formou vzdělávání poskytovaného J ČMF či z časopisů matematiky). Pozornost bude věnována i výuce matematiky na úrovni konkrétního plánování hodiny a jejího efektivního řízení. SYLABUS:
1. Kurikulární dokumenty (rámcové vzdělávací programy)
2. Školní vzdělávací programy, standardy RVP ZV
3. Podpora pro výuku matematiky ze strany Jednoty českých matematiků a fyziků a Společnosti učitelů matematiky
4. Akce pro učitele matematiky – konference, semináře
5. Časopisy pro učitele matematiky
6. Koncipování hodin matematiky na základní a střední škole
7. Vybrané publikace pro učitele matematiky
8. Mezinárodní srovnávací výzkumy znalostí a dovedností z matematiky
9. Národní výzkumy znalostí z matematiky (CERMAT, Kalibro, Scio)