Obsah:
1. Aktuální trendy v oblasti kochleárních implantací, kochleární implantáty – Nucleus od firmy Cochlear, Med-El, AdvancedBionics.
2. Uvedení do problematiky rehabilitace. Rehabilitace po kochleární implantaci - sluchová výchova, řečová výchova, odezírání.Centra kochleárních implantací.
3. Raná péče, školská poradenská zařízení. Speciálně pedagogická podpora dítěte a jeho rodiny.
4. Edukace dítěte se sluchovým postižením.Mateřské školy, základní školy, střední školy, možnosti studia na vysoké škole. Podpůrná opatření.
5. Komunikační přístupy ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením, auditivně-orální komunikační přístup, bilingvální přístup, přístup s využitím totální komunikace.
6. Nácvik odezírání, praktická cvičení jednotlivých fází odezírání.
7. Prstová abeceda, základní pravidla pro komunikaci, praktický nácvik komunikace pomocí obouruční prstové abecedy – nácvik vyjádření jmen blízkých osob prstovou abecedou.
8. Pomocné artikulační znaky – vymezení, popis jednotlivých znaků, praktický nácvik.
9. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené v zahraničí.
10. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené u nás.
The aim of the course is to extend the knowledge acquired in the course Special Education of people with hearing impairment. Emphasis will be placed on the issue of cochlear implantation and subsequent rehabilitation and education in an inclusive environment.
In addition, communication approaches and education in schools after hearing impairment including historical discourse. In the seminars, students will actively reflect on the major themes of the course, work with selected international studies and also learn about schools for the hearing impaired through visits.