1. Analýza pojetí občanské výchvoy a základů společenských věd v českém kurikulu RVP ZV a G
2. Komparace pojetí společenských věd v kurikulárních dokumentech vybraných států
3. Analýza zadaného tématu v učebnicích, reflexe pojetí tématu
4. Seznámení s vybranými didaktickými materiály pro výuky Ov a ZSV
5. Didaktická analýza a kritické posouzení zadaného didaktického materiálu
6. Reflexe problémů a výzev společenskovědního vzdělávání
Předmět Oborová didaktika 2 vychází z předmětu Oborová didaktika 1 tím, že pomocí teorií vzdělávání analyzuje příklady kurikul společenských věd na sekundární škole. Předmět využívá dosavadních zkušeností a představ studujících o výchově k občanství: studenti své pojetí elicitují, reflektují a porovnávají s různými možnostmi koncepce této výchovy tak, jak se ustavily vzhledem k paradigmatům soudobých společenských věd.
Studující se seznamují s tím, jak se učivo sekundární školy pojímá v kurikulárních dokumentech různých států.