Úvodní část 1 Seznámení s koncepcí, smyslem kurzu a požadavky k zápočtu 2 Vyvoření harmonogramu s daty prezentace jednotlivých studetů 3 Předtavení kritérii hodnocení baklářských prací a základních dokumentů s požadavky 3.1 Kritéria hodnocení celkového charakteru bakalářských prací:UcelenostOriginalitaRozsah materiáluAdekvátnost a hloubka analytických postupůUkotvenost a reflexe ve vztahu k dosavadnímu poznání3.2 Kritéria pro hodnocení průběhu obhajobyPrezentaceReakce na připomínkyKvalita diskuze4 Projekt práceStudentovi slouží k promyšlení struktury a cílů budoucí práce, vyučujícímu k jejich posouzení. Projekt má standardně 1 stranu a obsahuje cíl práce, výzkumné otázky, abstrakt práce (10-15 řádků) - co nejvýstižnější shrnutí obsahu budoucí práce (vyhněte se nic neříkajícím obecným formulacím) a dále seznam zdrojů, se kterými student zamýšlí pracovat (vč. zdrojů již prostudovaných)Součástí projektu je časový plán - správné načasování rešerší, četby literatury, sepsání a korektur bakalářské práce.5 Formální úpravaviz Opatření děkana č. 38/2020
Rady a doporučení týkající se zpracování v MS Word- Práce se styly- Vytváření obsahu a seznamu použité literatury za pomoci automatických funkcí- Navržení grafů za asistence funkce SmartArt a seskupování tvarů- Automatické vs manuální číslování tabulek a grafů- Vložení konce oddílu a nastavení samostatného číslování stránek- Globální opravy a editace- Úprava a přehlednost textu- Použití MS Office jako nástroje kvalitativní analýzy dat, ukázky kódování
Seminární část (počínaje druhým setkáním)
Prezentace projektů jednotlivých studentů
Bakalářský seminář připravuje studenty třetích ročníků na úspěšné zvládnutí obhajob jejich závěrečných prací. Základní koncepcí kurzu je prezentace výzkumného designu a dosavadního postupu v řešení otázek bakalářské práce.
Zpětnou vazbu k pracím poskytuje jednak vyučující, ale z větší části je důraz kladen na aktivitu studentů a vzájemnou reflexi zkoumaných výzkumných témat a problémů, s nimiž se studenti setkávají. Předmět také zahrnuje seznámení s požadavky na bakalářské práce, a to v kontextu specifických nároků katedry psychologie i širších formálních požadavků zakotvených v Opatření děkana č. 37/2017.
Dále je rovněž upozorňováno na nejčastější úskalí a nedostatky vytýkané při obhajobách i v písemných posudcích oponentů či vedoucích prací.