1. Úvodní informace, vymezení tématu a cílů kurzu (1/4-1/2 přednášky) Cíl: Předat základní informace o kurzu. Vymezit kvalitativní výzkum
2. Historie a principy (1 přednáška) Cíl: Pochopit vývoj, fundamenty a hlavní otázky sporu v rámci kvalitativního paradigmatu.
3. Výzkumná paradigmata a výzkumné přístupy (1 přednáška) Cíl: Studenti získají přehled v oblasti různých modelů uvažování o kvalitativním paradigmatu. V návaznosti budou seznámeni s pěti základními přístupy ke kvalitativnímu výzkumu, které jsou hlavní osnovou kurzu.
4. Výzkumný problém, otázka, cíl a výběr vzorku (1 přednáška) Cíl: Detailněji odlišovat různá základní východiska výzkumu. Téma výběr vzorku navádí k uvažování o ovlivnění výzkumných výsledků na základě různých procedur specifikace aktérů výzkumu.
5. Kvalitativní metody sběru dat (2 přednášky) Cíl: Seznámit studenty s tradičními metodami sběru dat, ale také s inovacemi. Získat základní návod a drobnou zkušenost, jak tyto metody provést.
6. Kvalitativní metody zpracování dat (2-3 přednášky) Cíl: Představit různorodost a bohatost postupů kvalitativní analýzy. Poskytnou studentům základní instrukce a nácvik, jak tyto metody provést.
7. Metody interpretace dat (2 přednášky) Cíl: Vyjasnit výzkumnou fázi interpretace dat se zaměřením na odlišnou podobu výsledků jednotlivých kvalitativních přístupů. Podnítit u studentů odvahu pokoušet se o koherentní interpretaci, ale také poukázat na rizika slabého (daty nekotveného, nedisciplinovaného) výkladu. Nacvičit postupy interpretace dat.
8. Zpracování výzkumné zprávy (1 přednáška) Cíl: Obeznámit studenty s různými formami a standardy podání kvalitativních studií. Iniciovat rozvoj uvažování o hodnotě výzkumných zjištění dle jednotlivých přístupů.
The course content aims for building theoretical basis of qualitative research. The lectures introduce students to essential concepts, methods, data analysis and interpretation.
A large ammount of time is provided to five different qualitative approaches/strategies (narrative, phenomenological, grounded theory, ethnography, case study).