Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Qualitative Research

Class at Faculty of Education |
OPBP3Q204A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.       Úvodní informace, vymezení tématu a cílů kurzu (1/4-1/2 přednášky) Cíl: Předat základní informace o kurzu. Vymezit kvalitativní výzkum

2.       Historie a principy (1 přednáška)  Cíl: Pochopit vývoj, fundamenty a hlavní otázky sporu v rámci kvalitativního paradigmatu.

3.       Výzkumná paradigmata a výzkumné přístupy (1 přednáška) Cíl: Studenti získají přehled v oblasti různých modelů uvažování o kvalitativním paradigmatu. V návaznosti budou seznámeni s pěti základními přístupy ke kvalitativnímu výzkumu, které jsou hlavní osnovou kurzu.

4.       Výzkumný problém, otázka, cíl a výběr vzorku (1 přednáška)   Cíl: Detailněji odlišovat různá základní východiska výzkumu. Téma výběr vzorku navádí k uvažování o ovlivnění výzkumných výsledků na základě různých procedur specifikace aktérů výzkumu.

5.       Kvalitativní metody sběru dat (2 přednášky)  Cíl: Seznámit studenty s tradičními metodami sběru dat, ale také s inovacemi. Získat základní návod a drobnou zkušenost, jak tyto metody provést.

6.       Kvalitativní metody zpracování dat (2-3 přednášky)   Cíl: Představit různorodost a bohatost postupů kvalitativní analýzy. Poskytnou studentům základní instrukce a nácvik, jak tyto metody provést.

7.       Metody interpretace dat (2 přednášky) Cíl: Vyjasnit výzkumnou fázi interpretace dat se zaměřením na odlišnou podobu výsledků jednotlivých kvalitativních přístupů. Podnítit u studentů odvahu pokoušet se o koherentní interpretaci, ale také poukázat na rizika slabého (daty nekotveného, nedisciplinovaného) výkladu. Nacvičit postupy interpretace dat.

8.       Zpracování výzkumné zprávy (1 přednáška)  Cíl: Obeznámit studenty s různými formami a standardy podání kvalitativních studií. Iniciovat rozvoj uvažování o hodnotě výzkumných zjištění dle jednotlivých přístupů.

Annotation

The course content aims for building theoretical basis of qualitative research. The lectures introduce students to essential concepts, methods, data analysis and interpretation.

A large ammount of time is provided to five different qualitative approaches/strategies (narrative, phenomenological, grounded theory, ethnography, case study).