Charles Explorer logo
🇬🇧

Seminar on Case Reports from Education

Class at Faculty of Education |
OPBP3Q603C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět směřuje k hlubšímu porozumění různým událostem ze školního prostředí, jejichž aktéry jsou žáci, vyučující, třídy či rodiče a k prohloubení psychologické citlivosti a interpretace komplexních případů. V předmětu budou studujícím předloženy vybrané události ze školního prostředí, a to formou kazuistik. Události budou detailně představeny a poté interpretovány za pomocí různých psychologických konceptů. Při intereptaci budou využívány perspektivy různých psychologických disciplín (vývojová psychologie, sociální psychologie, psychologie osobnosti a pedagogická psychologie) a různých paradigmat. Analyzované události se budou týkat různých problémových momentů školního vzdělávání, především:

1) školní neúspěšnost,

2) vztah učitel-žák,

3) vztah žák-žák,

4) vztah žák-třída,

5) vztah třída-třída,

6) vztah rodina-škola,

7) vztah učitel-učitel,

8) vztah učitel-ředitel,

9) pravidla a kázeň,

10) žákovská identita,

11) učitelská identita,

12) škola a veřejnost. Studující budou také vedeni k vytváření komplexních kazuistik a k jejich intepretaci. Těžištěm předmětu jsou diskuse a dále individuální a skupinová práce studentů a studentek.