"Úvod do instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina" je zážitkovým předmětem, který účastníky nechá nahlédnout do programu Instrumentálního obohacování (FIE) a související teorie. Světově proslulý pedagog a psycholog R. Feuerstein sestavil ucelený systém pracovních listů, jejichž prostřednictvím je možné rozvíjet řešitelovy poznávací funkce; schopnost učit se v souvislostech; prohlubovat dovednost vytvářet vlastní strategie řešení úkolu. Pomáhá rozvíjet deficitní kognitivní funkce. Vzhledem k důrazu na slovní vyjádření vlastních myšlenkových postupů rozvíjí vyjadřování. A díky sdílení s ostatními ve skupině přináší náhled do myšlení druhých a vede k respektování jiného názoru. Motto metody zní: "Nechte mě chvilku..., já si to rozmyslím".
Cílem předmětu je představit, vysvětlit a na konkrétních příkladech pedagogicko-psychologické praxe ukázat, co je zprostředkované učení a jaké je uplatnění zprostředkovaného učení v pedagogicko-psychologické praxi a intervenci. Studenti se seznámí se zprostředkovaným učením jako výkladovým principem v metodách systematické výuky myšlení a rámcově i s teoretickými základy metody Feuersteinova instrumentálního obohacování (strukturální kognitivní modifikovatelnost, zkušenost zprostředkovaného učení, deficitní kognitivní funkce, kognitivní mapa, cíle FIE). Pro práci v tomto předmětu je třeba zakoupit materiál (instrument) v ceně 160,- Kč, který umožní, aby studenti prakticky vyzkoušeli a porozuměli praktickému využití principů metody Feuersteinova instrumentálního obohacování na konkrétních úkolech, např. v instrumentech, jako je Uspořádání bodů, Porovnávání, Analytické vnímání či Orientace v prostoru I.