Vymezení expresivních terapií.
Vymezení dramaterapie a biblioterapie.
Využití expresivních terapií.
Formy expesivních terapií.
Diagnostika.
Struktura terapeutického programu a setkání, principy tvorby cílů terapeutického programu, organizační náležitosti.
Proces práce s příběhem.
Studenti se teoreticky i prostřednictvím praktických aktivit obeznámí s expresivními terapiemi se zaměřením na školní prostředí. Důraz bude kladen na vývojový koncept těchto terapií a jejich aplikaci ve výchovně - vzdělávacím procesu. Kurz bude tvořen následujícími tématy:
1. Vymezení jednotlivých expresivních terapií - arteterapie, ergoterapie, dramaterapie, biblioterapie, pohybová terapie, terapie hrou, muzikoterapie.
2. Principy tvorby cílů preventivního terapeutického programu.
3. Struktura terapeutického programu a setkání.
4. Možnosti využití expresívních terapií ve výchovně-vzdělávacím procese (např. Prevence šikany, podpora inkluzivního procesu, řešení třídních problémů, zlepšení klimatu třídy, rozvoj spolupráce a jiné)
5. Metody, postupy a techniky vybraných expresivních terapií.