Charles Explorer logo
🇨🇿

Spec.ped. přístup k osobám s KP

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBP3S614B

Anotace

Předmět se zabývá pochopením celistvosti člověka v rámci problematiky kombinovaného postižení. Student pracuje s pojmy vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Základem předmětu je terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením. Důraz je kladen na pochopení významu vzdělávání osob s kombinovaným postižením, možnosti institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora. Cílem předmětu je hlubší náhled do problematiky osob s kombinovaným postižením, možnosti vzdělávání a podpory. Kurz bude tvořen následujícími tématy:

1. Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců.

2. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postižením a následné vytváření individuálních studijních plánů.

3. Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením.

4. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory.

5. Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince.

6. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny.

7. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci.