Charles Explorer logo
🇨🇿

Interkulturní vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBQ2P107A

Sylabus

1.Multikulturalismus a interkulturní vzdělávání. Inkluze, žáci s odlišným mateřským jazykem.  2.

Kultura, skupiny, identita, interkulturní vztahy, stereotypy a předsudky. 3. Utváření etnické identity. 4.

Minority, Romové, cizinci v ČR. 5 Uprchlíci a migranti. 6. Interkulturní vzdělávání v kontextu českého školství.

Anotace

Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné.

Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se seznamují s postupem školy při přijetí a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem.

Předmět je zaměřen na komunikaci a spolupráci s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti.

Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a komunity.