1.Multikulturalismus a interkulturní vzdělávání. Inkluze, žáci s odlišným mateřským jazykem. 2.
Kultura, skupiny, identita, interkulturní vztahy, stereotypy a předsudky. 3. Utváření etnické identity. 4.
Minority, Romové, cizinci v ČR. 5 Uprchlíci a migranti. 6. Interkulturní vzdělávání v kontextu českého školství.
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné.
Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se seznamují s postupem školy při přijetí a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem.
Předmět je zaměřen na komunikaci a spolupráci s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti.
Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a komunity.