Charles Explorer logo
🇬🇧

Linguodidactic Analysis of the Language Teaching Process

Class at Faculty of Education |
OPBR2R137B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Specifika výuky ruského jazyka na základní a střední škole.

Pedagogická komunikace při výuce cizího jazyka na základní a střední škole.

Využití mateřštiny při výuce cizího jazyka.

Strategie učení žáků při výuce cizího jazyka.

Zřetel k žákovi ve výuce cizího jazyka.

Motivace ve výuce cizího jazyka.

Základní psychologické procesy a stavy ve výuce cizího jazyka.

Žák se specifickými vzdělávacími potřebami ve výuce cizího jazyka.

Učební soubory pro výuku ruského jazyka na základní a střední škole.

Analýza učebních souborů z pohledu jednotlivých jazykových prostředků.

Analýza učebních souborů z pohledu jednotlivých řečových dovedností.

Analýza učebních souborů z pohledu orientace na žáka a činnostně orientované výuky.

Annotation

The aim of this subject is to explain the students the fundamental processes that play role in the process of teaching foreign languages. The work in the seminars is mainly based on the analysis of the sets of contemporary coursebooks that influence the process of foreign language teaching to a significant extent.

The students are lead to independent reflection of the model examples of a foreign language teaching.